Pilates

Joseph Pilates nevéből ered a Pilates torna elnevezés, aki 1880-ban Németországban született.

Beteg, törékeny testének megerősítésére alkotta meg ezt a mozgásformát. Programját először a „Kontroll művészetének” nevezte. Gyakorlatainál a legfontosabb szempontnak tartotta, hogy a testet és annak mozgásait kontrollálja.

„Ideális esetben az izmaink engedelmeskednek akaratunknak, mert az ésszerűség azt kínálja nekünk, hogy ne az izomtevékenységünk reflexei által irányítódjon az akaratunk.”

Pilatesnek komoly meggyőződése volt, hogy az ember olyan öreg, amilyennek a hátgerincét érzi. Az ő programja ezért nyújtó és erősítő gyakorlatokból áll, melyek elsősorban a test középpontjára koncentrálnak. Bár a karok és lábak is mozognak, a mozgásfolyamat a középpontban kezdődik, és ezután gyűrűzik kifelé a végtagokba. A mozdulatok simulékonyak, kontrolláltak lesznek, erőteljesek, mégis elegánsak.

 
Alapelvei
  • „jelen légy, itt és most”
  • koncentráció a precíz és tökéletes végrehajtáshoz
  • tudatosan uralom a mozdulatok felett
  • „Powerhouse” (erőközpont) által irányított gyakorlatok
  • tudatos légzés

Csoportos órák időpontjai:

Kedd: 17.00 -18.30
Csütörtök: 15.00 - 16.30
Péntek: 17.00 - 18.00

Személyi edzés:

előre megbeszélt időpontban

Nyíregyháza, Vörösmarty tér 3, 4400 Hungary